Parochiehuis Sint-Pieter vzw
huishoudelijk reglement
Klik op onderstaande afbeelding om het huishoudelijk reglement te lezen/downloaden.
1. De lokalen
In het parochiehuis Sint -Pieter vzw, P.G. Buckinxstraat 1 (aan Kerkplein) 3720 Kortessem bevinden zich volgende lokalen :
- Lokaal 1, capaciteit zittend 12 personen
- Lokaal 2, capaciteit zittend 12 personen
- Lokaal 3, capaciteit zittend 24 personen
- Lokaal 4, capaciteit zittend 48 personen
- Lokalen 3 en 4 kunnen omgevormd worden tot één ruimte met een capaciteit zittend 72 personen, staand 80 personen.
- Keuken met porselein, glazen, bestek, afwasmachine, elektrisch kookvuur, oven, koelkast, koffiemachines. (In de keuken is er porselein, glazen en bestek voorzien voor 36 personen. Indien u meer nodig heeft (tot maximum 120 stuks) gelieve dit dan op voorhand te melden.)
- Berging met poetsgerief.
- Het toilet bevindt zich naast de bibliotheek in de inkomhal.
2. Reservaties
De reservatie kan gebeuren via:
- telefoon verantwoordelijke: 0471/595.129 of 011/37.61.47 (Mariette)
- via het invulformulier op de website https://www.www.parochiehuiskortessem.be
- per mail naar parochiehuis.kortessem@gmail.com
De reservaties dienen tijdig te worden vastgelegd, t.t.z. minimum 8 dagen op voorhand.
De verantwoordelijke zal de reservatie binnen de 3 dagen bevestigen en de nodige afspraken aangaande de verhuring vastleggen.
Annuleringen van gedane afspraken dienen minstens 5 dagen voor de gebruiksdatum te gebeuren. Bij niet nakomen van deze termijn blijft het bedrag van de huur verschuldigd, behoudens in geval van overmacht.
Het bestuur behoudt zich het recht om aanvragen te weigeren op basis van organisatorische of praktische aard.
3. Tarieven
3.1 Accomodatie
De gebruiker kan beschikken over het gehuurde lokaal, de keuken, het sanitair in de inkomhal, verlichting en verwarming in het gehuurde lokaal, normaal water- en elektriciteitsverbruik.
3.2 Gebruikerscategoriën
- Categorie A : verenigingen gevestigd in Kortessem
- Categorie B : particulieren, verenigingen afkomstig van buiten Kortessem
3.3 Tarieven
Bij het verlaten van het parochiehuis dienen de lokalen zich in de toestand te bevinden zoals bij aanvang. Gelieve dan ook te zorgen voor:
- keuken: servies, glazen en bestek afwassen en terugplaatsen op de aangeduide plaatsen, koffiemachine leegmaken en proper maken, aanrecht en tafel proper maken. De vloer in de keuken dweilen.
- lokaal: tafels afvegen met vochtige doek en nadrogen, tafels stapelen (enkel in lokaal 4), stoelen per vijf stapelen, vloeren borstelen.
- de gebruiker neemt alle afval mee.
Rekening houdend met voorgaande zijn onderstaande tarieven van toepassing voor de duur van de activiteit. Indien de activiteit over meerdere dagen loopt gelden deze tarieven als dagtarief. Er wordt bij het aanrekenen van de tarieven een onderscheid gemaakt tussen enerzijds het organiseren van een vergadering of opleiding (geen gebruik van keuken en keukenmateriaal) en anderzijds het organiseren van een feestje (gebruik van keuken, apparaten, porselein, bestek…)
| Categorie A: -verenigingen gevestigd in Kortessem | Categorie B: -particulieren -verenigingen gevestigd buiten Kortessem |
Lokaal 1 voor vergadering | €5,00 | €10,00 |
Lokaal 2 voor vergadering | €5,00 | €10,00 |
Lokaal 3 voor vergadering | €7,00 | €12,00 |
Lokaal 4 voor vergadering | €25,00 | €35,00 |
Alle lokalen voor vergadering | €42,00 | €67,00 |
|
|
|
Lokaal 1 + keuken voor feest | €12,00 | €18,00 |
Lokaal 2 + keuken voor feest | €12,00 | €18,00 |
Lokaal 3 + keuken voor feest | €20,00 | €30,00 |
Lokaal 4 + keuken voor feest | €36,00 | €54,00 |
Alle lokalen + keuken voor feest | €80,00 | €120,00 |
Het bestuur kan een korting toestaan bij regelmatig gebruik (maandelijks -10%, of wekelijks -20%)
3.4 Betaling van huurprijs en consumpties
In de keuken ligt een gebruikersformulier. Dit wordt bij het verlaten van de zaal ingevuld door de gebruiker samen met de verantwoordelijke (indien aanwezig). Hierop worden de gegevens van de huurder, nummer van gehuurde lokalen, drankverbruik en eventuele opmerkingen genoteerd en ondertekend door de gebruiker.
Op basis van dit gebruikersformulier wordt een rekening opgemaakt welke contant betaalbaar is op rekening van het parochiehuis.
Naast de huurprijs worden in voorkomend geval ook volgende kosten aangerekend:
DRANKVERBRUIK | EP |
Water, plat of bruis | €1,00 |
Bier in flesje | €1,50 |
Frisdrank in flesje | €1,50 |
- Na gebruik mag het leeggoed achtergelaten worden in de keuken.
- Bij het verlaten van de lokalen dienen de lokalen zich in de toestand te bevinden zoals bij aanvang, dit wil zeggen een zuivere vloer (vloeren geborsteld en keuken gedweild), keukengerei afgewassen en opgeborgen op de aangegeven plaats, tafels gekuist (en gestapeld per twee enkel van toepassing in lokaal 4), stoelen gestapeld per vijf, alle afval meegenomen.
- Alle afval wordt door de gebruiker meegenomen op zijn kosten.
- Bij niet naleving worden volgende supplementaire kosten in rekening gebracht:
Lokaal 1 vergadering | €4,00 |
Lokaal 2 vergadering | €4,00 |
Lokaal 3 vergadering | €6,00 |
Lokaal 4 vergadering | €20,00 |
|
|
Lokaal 1 + keuken voor feest | €6,00 |
Lokaal 2 + keuken voor feest | €6,00 |
Lokaal 3 + keuken voor feest | €8,00 |
Lokaal 4 + keuken voor feest | €25,00 |
- Materiaal wat na gebruik verdwenen, beschadigd of stuk is zal aangerekend worden aan de gebruiker aan de nieuwprijs.
- De gebruiker is verantwoordelijk voor elke beschadiging aan het gebouw, inboedel of gebruikte materialen. Er mag niets geplakt of bevestigd worden op de muren, deuren, plafonds, enz. Alle kosten voor herstellingen ten gevolge van beschadigingen worden doorgerekend aan de gebruiker.
- Elke gebruiker is als inrichter zelf verantwoordelijk voor de toepassing van de politiereglementen en betalen van eventuele boetes, de toepassing van de wet op de handelspraktijken, betaling van taksen van auteursrechten, aangifte en betaling Sabam, billijke vergoeding enz.
4. Allerlei
4.1 Verantwoordelijkheid
De gebruiker is volledig verantwoordelijk voor de georganiseerde activiteiten en de gevolgen hiervan : de inhoud van de activiteit, organisatie, deelnemers, rookverbod, overlast omwonenden, geluidshinder,….
Alle activiteiten gebeuren op eigen risico en onder de volledige verantwoordelijkheid van de gebruiker/huurder. De gebruiker/huurder zorgt voor de nodige verzekeringen.
De gebruiker/huurder is verantwoordelijk voor alle schade aangebracht tijdens de door hem georganiseerde activiteit.
Het bestuur kan op geen enkele wijze verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele gebeurtenissen welke al dan niet door overmacht de geplande activiteit beïnvloeden.
4.2 Brandveiligheid
In alle lokalen geldt een absoluut rookverbod.
In- en uitgangen mogen op geen enkele wijze belemmerd of gesloten worden tijdens de activiteit. Brandblusapparatuur mag nooit door aangebrachte materialen ingesloten of verplaatst worden. Het is niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan de nutsvoorzieningen en/of uitschakelen van noodverlichting.
Er mogen geen bijkomende verwarmingsinstallaties geplaatst worden.
Er mogen geen gasflessen en vuur-, rook- of ontploffingsmechanismen gebruikt worden.
Eventuele meegebrachte kooktoestellen moeten beantwoorden aan de wettelijke veiligheidsnormen.
4.3 Verzekeringen
Het bestuur is op normale wijze verzekerd tegen brand voor het gebouw en inboedel. Alle andere verzekeringen, al dan niet noodzakelijk voor de ingerichte activiteit, dienen door de gebruiker via een eigen verzekering afgesloten te worden.
4.4 Gebruikersreglement
Voor alle in dit gebruikersreglement niet voorziene gevallen beslist het bestuur.
Dit gebruikersreglement kan ten alle tijden door het bestuur gewijzigd worden.
Parochiehuis Sint-Pieter vzw
zalenverhuur te Kortessem
voor verenigingen en particulieren
Parochiehuis Sint-Pieter vzw
Pieter Geert Bunckinxstraat 1
3720 Kortessem
+32 471 59 51 29
parochiehuis.kortessem@gmail.com
© 2024 - Parochiehuis Sint-Pieter vzw - Alle Rechten Voorbehouden
Ontwikkeld door Webmatic